Antigel Ravenol TTC Trad. Techn. Coolant Concentrate 208L

Antigelul Ravenol TTC, concentrat 208L, oferă protecție premium împotriva ruginii și înghețului. Ideal pentru motoare cu ardere, prietenos cu mediul.

Preț unitar: 18.59 RON/litru
Comanda va fi procesată și expediată începând cu data de iul. 4, 2025 - iul. 8, 2025

3.867,60 lei TVA inclus

Producator
SKU 1410100-208-01-999
Pentru cantitati mai mari te rugam sa ne contactezi.

Descriere

RAVENOL TTC Concentrate Protect C11 este un lichid de racire prietenos cu mediul, pe baza de 1.2-etandiol (monoetilen glicol), fara nitrati, amine si fosfati, pentru circuitele de racire din motoarele cu ardere, care ofera protectie anticoroziune si anti-inghet. Acest produs este formulat pe baza unei dezvoltari speciale de inhibatori.

Calitatea unui lichid de racire nu mai este determinata doar de efectul anti-inghet (care exista in mod automat in produsele pe baza de etilen-glicol), dar si de protectia anti-rugina. Acesta este motivul pentru care producatorii de automobile supun antigelul unor teste indelungate de coroziune si cavitatie.

RAVENOL TTC Concentrate Protect C11 este un lichid de racire care protejeaza sistemul de racire de rugina, inghet, iar pe timpul verii, de supraincalzire.

Instructiuni: Curatati sistemul, testati etanseitatea scurgerilor, clatiti. Mixati RAVENOL TTC Concentrate Protect C11 cu apa curata si adaugati. Permiteti motorului sa se incalzeasca, adaugati lichid de racire pana la nivel.

Tabel de amestec: Protectie anti-inghet pana la | Parti antigel | Parti apa- -12°C | 1 | 3- -20°C | 1 | 2- -37°C | 1 | 1

Specificații

Greutate 208,000 kg
Producator

Aprobare producator

 ASTM D1384,  ASTM D2809,  ASTM D3306 Type 1,  ASTM D4340,  ASTM D4985,  ASTM D6210 Type 1-FF,  BS 6580 (GB),  Chrysler MS-7170,  CUNA NC 956-16 (Italien),  Fiat 9.55523,  Fiat PARAFLU 11,  Ford WSS-M97B51-A1,  IVECO 18-1830,  JIS K 2234 (Japan),  MAN 324 NF,  O Norm V 5123 (Österreich),  SAE J1034,  Suzuki,  UNE 25-361 (Spanien),  VW TL 774-C (entspricht G11), AFNOR R15-601

Cantitate

208

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Scrie o recenzie

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FAQs

Ce se întâmplă dacă nu folosesc antigel sau dacă folosesc unul nepotrivit?

Utilizarea unui antigel incorect sau lipsa acestuia poate duce la:

  • Înghețarea lichidului de răcire: În condiții de iarnă, apa din sistem poate îngheța, provocând crăparea blocului motor, a radiatorului sau a conductelor.
  • Supraîncălzirea motorului: Pe vreme caldă, lichidul de răcire ar putea fierbe, ducând la supraîncălzirea motorului și avarii grave.
  • Coroziune: Antigelul conține aditivi anticorozivi. Fără aceștia, componentele metalice ale sistemului de răcire se pot deteriora rapid.
  • Depuneri și blocaje: Un antigel incompatibil sau de proastă calitate poate forma depuneri care blochează radiatorul și conductele.
Cât de des trebuie schimbat antigelul?

Frecvența schimbării antigelului depinde de tipul de antigel utilizat și de recomandările producătorului auto. Antigelurile de tip G11 (silicat) au, în general, o durată de viață de 2-3 ani, în timp ce antigelurile OAT (G12, G12+, G12++, G13) pot rezista până la 5 ani sau chiar mai mult. Verificați întotdeauna manualul mașinii pentru intervalul de service recomandat.

Se pot amesteca diferite tipuri de antigel?

Nu este recomandat să amestecați diferite tipuri de antigel (ex. G11 cu G12). Amestecarea unor formule incompatibile poate duce la reacții chimice, formarea de depuneri, pierderea proprietăților anticorozive și deteriorarea sistemului de răcire. Dacă este necesară o completare și nu cunoașteți tipul de antigel existent, cel mai bine este să utilizați apă distilată pentru completări minore sau să goliți complet și să reumpleți sistemul cu un singur tip de antigel compatibil.

Cum aleg antigelul potrivit pentru mașina mea?
Cea mai sigură metodă este să consultați manualul de utilizare al mașinii. Acesta va specifica tipul exact de antigel (ex. G11, G12+, G13) și culoarea recomandată de producător. Este important să respectați aceste specificații pentru a asigura protecția optimă a motorului și a evita problemele de compatibilitate.
Ce înseamnă clasificările G11, G12, G12+, G12++ și G13 pentru antigel?

Aceste clasificări, utilizate în special de producătorii auto germani (precum VAG - Volkswagen, Audi, Skoda, Seat), indică tipul de tehnologie și aditivi din antigel:

  • G11: Este un tip mai vechi de antigel, de obicei albastru sau verde, care conține silicați. Are o durată de viață mai scurtă (2-3 ani).
  • G12, G12+, G12++: Acestea sunt antigeluri bazate pe tehnologia acizilor organici (OAT), de obicei roz sau violet. Oferă o protecție anticorozivă îmbunătățită și o durată de viață mai lungă (aproximativ 5 ani). G12+ și G12++ sunt îmbunătățiri ale formulei G12.
  • G13: Este o formulare mai nouă, adesea violetă, care se bazează pe glicerină și tehnologie OAT, fiind mai ecologică și oferind performanțe similare cu G12++.
Antigel cu silicați sau fără silicați?

Este recomandat să utilizați antigel fără silicați în sistemele de răcire auto moderne. Silicatele pot duce la depuneri în sistemul de răcire, afectând eficiența acestuia și putând cauza blocaje sau supraîncălzirea motorului. Antigelurile moderne, fără silicați (bazate pe tehnologia acizilor organici - OAT), oferă o protecție superioară împotriva coroziunii și o durată de viață mai lungă.

Câte tipuri de antigel auto există și care sunt diferențele?

Există trei tipuri principale de antigel auto, clasificate în funcție de compoziția chimică:

  • Antigel pe bază de etilenglicol: Cel mai comun tip, oferă protecție excelentă împotriva înghețului și coroziunii. Este adesea disponibil în culori precum albastru, verde sau galben.
  • Antigel pe bază de propilenglicol: Mai puțin toxic decât etilenglicolul, este utilizat în special în aplicații unde toxicitatea redusă este importantă. Culorile pot include roșu, roz sau violet.
  • Antigel pe bază de glicerol (glicerină): Are proprietăți antigel moderate și este folosit în aplicații specializate. Este un lichid incolor cu vâscozitate mai mare.

De asemenea, antigelurile pot fi:

  • Concentrate: Necesită diluare cu apă distilată înainte de utilizare, conform instrucțiunilor producătorului.
  • Diluate (Ready to Use): Sunt pre-amestecate și pot fi utilizate direct.
Ce este antigelul auto și la ce folosește?

Antigelul auto este un lichid esențial pentru buna funcționare a sistemului de răcire al motorului. Rolul său principal este de a proteja motorul și sistemul de răcire împotriva înghețului la temperaturi scăzute, a supraîncălzirii la temperaturi ridicate și a coroziunii componentelor metalice.

You were not leaving your cart just like that, right?

Vrei să iți salvăm selecția de produse din coș?

Înainte să părăsești site-ul, te încurajam să salvezi coșul de cumpărături. Pentru a putea face asta avem nevoie de adresa ta de email. Cine știe, poate chiar iți vom trimite un cod de reducere.