Produsele comercializate de către ECOMPLEX.RO SRL prin intermediul magazinului online cât și fizic vin însoțite de bon fiscal și/sau factură fiscală și certificat de garanție.
Garanția acordată legal se oferă în conformitate cu prevederile specificate in OUG nr.140/2021 și OG 21/1992(r2) completată privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și garanții asociate, care transpun Directiva 1999/44/CE în dreptul român și nu limitează, ignoră sau restricționează direct sau indirect drepturile legale și interesele legitime ale cumpărătorului.
Clientul/Consumatorul are obligația să informeze vânzătorul asupra oricărui defect pe care îl constată în perioada de garanție.
Garanția este oferită produselor care prezintă defecte de fabricație. În cazul în care o piesă nu poate fi reparată sau înlocuită, atunci se va restitui contravaloarea acesteia.
În cazul în care persoana care formulează reclamația de garanție este consumator așa cum este prevăzut de condițiile legii iar reclamația este întemeiată (produsele nu sunt conforme), operatorul care asigură garanția are obligația să repare sau să înlocuiască în termen de 15 zile calendaristice produsul sau produsele care fac obiectul reclamației. In orice altă situație, reclamația va fi analizată și soluționată într-un termen rezonabil de 30 de zile.
In cazul înlocuirii produsului în perioada de garanție se vor aplica următoarele:
- dacă persoana care formulează reclamația este un consumator, produsul înlocuitor beneficiază de un nou termen de garanție conform legii;
- în orice altă situație produsul înlocuitor va avea o perioadă de garanție egală cu perioada de garanție rămasa pentru produsul inițial;
În situația în care după examinarea inițiala a produsului se constată că este necesară o expertiză tehnică conform art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992-republicată, pentru stabilirea viciilor/neconformităților sesizate și cauza acestora, piesa va fi trimisă producătorului sau organului tehnic abilitat pentru constatarea acestor vicii. La finalizarea acestei expertize va vom comunica concluziile acesteia precum și modul de soluționare a sesizării dvs. în termen de cel mult 15 zile de la primirea raportului de expertiză – astfel cum prevede art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992 republicată. Garanția acoperă defectele de material sau de fabricație iar produsele care vor prezenta acest tip de defecțiuni vor fi înlocuite in cadrul termenului de garanție cu altele noi, conform legii. Termenul de garanție curge de la data înscrisa pe bonul și/sau factura de vânzare a produselor.
Condiții acordare garanție pentru piese auto
Produsele comercializate de către societatea ECOMPLEX.RO SRL sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor și listelor editate de către producători.
Garanția este valabilă doar atunci când piesele au fost montate într-un service autorizat de către Registrul Auto Roman(R.A.R).
În termenul de garanție se asigura garanția produselor defecte din cauze neimputabile consumatorului, prin reparare sau înlocuire.
Acordarea garanției pentru produsele comercializate se face astfel:
- piesele de schimb au 24 de luni de la data vânzării;
- pentru produsele cu o durată medie de utilizare mai mică de 24 de luni, termenul de garanție se reduce la această durată – din aceasta categorie fac parte accesoriile si consumabilele auto precum covorașe, tăvi, capace pentru roti, huse auto, odorizanți auto, lanțuri antiderapante, suporți, cabluri de pornire, filtre, ștergătoare, becuri, etc
ECOMPLEX.RO SRL este exonerată de răspunderea privind garanția sau aceasta poate fi anulată în următoarele situații:
- montarea pieselor nu a fost realizată într-un atelier de reparații autorizate de către Registrul Auto Roman pentru tipul de manoperă executată;
- piesele s-au defectat din cauza unui montaj incorect sau montării alături de alte piese conexe uzate, defecte, improprii sau modificate:
- piesele au fost utilizare necorespunzător, în alt scop decât cel menționat de către producător;
- piesele nu au fost identificate corect ca urmare a prezentării de către cumpărător a unor date eronate sau nu au fost comparate la montaj cu piesele originale pe care acestea le înlocuiau;
- piesele s-au uzat datorită suprasolicitării, întreținerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuării reviziilor tehnice periodice conform recomandărilor producătorului autovehiculului
- atelierul de reparații care a efectuat montajul nu a stabilit verificările și reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de către producător;
- autovehiculul a fost folosit în alte scopuri decât cel prevăzut de constructor sau a fost exploatat in condiții necorespunzătoare (taximetrie, raliuri, competiții sportive, etc)
- autovehiculului a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de altă natură (șocuri termice, electrice, mecanice);
- piesele prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, rupturi, deformări chimice sau mecanice;
- piesele prezintă urme de uzură anormală – nefirească;
Clientul/Cumpărătorul care va reclama o situație de defect în termenul de garanție are obligația de prezenta împreuna cu piesa/piesele în cauză următoarele documente:
- factura de achiziție sau bonul fiscal emis de către ECOMPLEX.RO SRL;
- certificatul de garanție care a fost emis la data vânzării;
- dovada efectuării montajului pieselor în cauză de către un atelier autorizat de către Registrul Auto Roman pentru tipul de manopera executată (bon fiscal, factură fiscala și deviz de montaj);
- documentul care a fost emis de către atelierul de reparații autorizat prin care se constat[ defecțiunea și sunt explicate cauzele apariției acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (ex. debitmetre, supape EGR, senzori, componente electrice, sonde lambda, amortizoare, discuri frâna, etriere, sisteme frânare, injectoare, etc)
- copie după autorizația tehnica R.A.R. a atelierului de reparații în care a fost realizat montajul pieselor;
- formular de reclamație pentru garanție care se eliberează de către vânzător (acolo unde este cazul);
- copie a certificatului de înmatriculare a autovehiculului în cauză;
În cazul compresoarelor de aer condiționat este necesară obligatoriu o copie după factura de achiziție pentru uscător, filtru uscător și supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie să reiasă că s-au înlocuit compresorul, uscătorul, filtrul uscător, supapa de expansiune iar instalația de aer condiționat a fost curățata corespunzător și ulterior uscată cu azot.
Pentru produsele care vin comercializate în set/kit este necesar ca predarea sa se facă în aceeași formă. De exemplu un set/kit pentru ambreiaj format din 3 piese, placă, disc și rulment, se va preda la garanție in aceeași formă, chiar dacă defectul reclamat provine numai o singură piesă.
În cazul în care expediați piesa/piesele prin curier vă rugăm sa ne comunicați acest lucru in scris la , specificând data la care ați predat piesa/piesele curierului si numărul de expediție al coletului (AWB).
Condiții acordare garanție pentru anvelope auto
Pentru anvelopele auto condițiile de acordare a garanției sunt următoarele:
- 24 de luni de la data vânzării;
- utilizarea anvelopelor a fost realizată în regim normal și cu respectarea parametrilor imprimați pe anvelopă;
- garanția acoperă defectele de material sau de fabricație – anvelopele care vor prezenta acest tip de defecțiuni vor fi înlocuite conform termenului de garanție cu altele noi;
ECOMPLEX.RO SRL este exonerată de răspunderea privind garanția sau aceasta poate fi anulată în următoarele situații:
- utilizarea anvelopelor după depășirea adâncimii minime legale a benzii de rulare;
- numărul DOT este indescifrabil;
- montarea/demontarea anvelopelor a fost realizată într-un service neautorizat RAR;
- echilibrarea necorespunzătoare a ansamblului anvelopă-jantă;
- alegerea și montarea incorectă a dimensiunii, fără a fi în conformitate cu caracteristicile prevăzute în cartea tehnică a mașinii;
- montarea pe jante deteriorate, deformate sau ruginite;
- montarea anvelopelor de tipuri diferite pe aceeași axă;
- anvelopele prezintă tăieturi, înțepături, lovituri, crăpături provocate de corpuri ascuțite, dure, de gropi sau borduri;
- anvelopele prezintă urme că asupra lor s-a intervenit mecanic, chimic, termic sau reparații de orice natură;
- defecțiuni ale autovehiculului precum: funcționare defectuoasa a sistemului de frânare, abateri ale unghiurilor ansamblului de direcție, suspensie defectă, telescoape defecte sau uzate peste 50%, jocuri in rulmenți, pivoți, bucșe sau brațe, improvizații ce nu respectă regulile de siguranța ale circulației și de întreținere a autovehiculului;
- anvelopele sunt utilizate în regim de curse automobilistice sau competiții;
- anvelopele sunt supuse unor situații accidentale (incendiu, accidente de circulație imputabile conducătorului auto sau hazardului);
- anvelopele sunt afectate de starea drumurilor și conducerea autovehiculului (impact cu corpuri dure, frecare laterală sau frecare centrală);
- sunt reclamate denivelări, umflături, disconfort, vibrații după atingerea unui nivel de uzura mai mare de 10% din înălțimea inițiala a profilului;
Reclamațiile pentru orice fel de problemă privind anvelopele auto (denivelări, umflături, disconfort, vibrații) se poate face numai înainte de parcurgerea unei distante de maxim 500 kilometri.
Nu se consideră defecte de fabricație defectele ușoare de pe flancurile anvelopelor aflate în zona de îmbinare a pliurilor.
Excepții garanție
Pentru acumulatorii auto, garanția se derulează prin service-urile agreate menționate în certificatul de garanție care însoțește fiecare acumulator.
Pentru anumite piese de schimb de origine (OE) procedura de acordare a garanției este specifică fiecărui producător, fiind necesară deplasarea autoturismului pe care s-a montat piesa la cel mai apropiat dealer al importatorului pentru constatarea defectului, garanția putând fi preluată de rețeaua importatorului. În cazul în care reclamați un produs de origine în garanție vă rugăm să ne comunicați acest aspect la pentru a vă indica pașii specifici pe care trebuie să îi urmați.
Condiții pentru retur
Returul produselor se face conform OUG 34/2014 art. 9/1 privind dreptul la retragere. Condițiile și modalitățile de exercitare a dreptului de retragere, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanță, sub forma clauzei următoare: „consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit sa justifice decizia de retragere”.
Conform legislației în vigoare, dreptul de retragere este aplicabil doar consumatorilor care sunt persoane fizice. În cazul persoanelor juridice, acestea nu au calitate de consumator, ne rezervăm dreptul cu privire la acceptarea returului produselor și la restituirea contravalorii acestora ca avans pentru comenzi viitoare sau de a nu da curs solicitării de retur.
Consumatorul are obligația să informeze vânzătorul cu privire la decizia de a se retragere din contract dar numai înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 zile. Pentru cererile de retragere care au depășit termenul maxim prevăzut de lege ne rezervăm dreptul cu privire la acceptarea returului produselor și la restituirea contravalorii acestora.
Cererea de retragere se poate depune fizic la sediul nostru, prin email la adresa sau prin intermediul formularului de retur accesibil in dreptul fiecărei comenzi din contul de client.
Returul produselor se poate face fizic, la sediu, adus de către Client sau de către un reprezentant al acestuia, fie expediat prin curierat la adresa: Str. Independenței, nr. 76, comuna Tărtășești, județul Dâmbovița. De asemenea, produsul trebuie să:
- fie în aceeași stare în care a fost livrat, în ambalajul original cu toate accesoriile, etichete intacte și toate documentele care l-au însoțit;
- fie ambalate corespunzător pentru a fi protejate la transport.
Cheltuielile de returnare vor fi suportate de către client iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile de la primirea returului. Contravaloarea produselor returnate nu se face în sistem ramburs.
S.C. ECOMPLEX.RO S.R.L. nu vă îngrădește dreptul la retur conform OUG 34.
După recepționarea produselor returnate, vom face o analiza și vă vom comunica un status în privința acceptului sau refuzului dreptului de retur. Refuzul dreptului de retur poate apare dacă:
- ambalajul produselor este deteriorat;
- produsele vin fără etichetele și inscripționările specifice;
- produsul recepționat este altul decât produsul care a fost comercializat;
- lipsesc accesoriile și/sau alte componente;
- prezintă semne de montaj, vopsire sau sudură;
- produsele sunt de origine(OE) și sunt comandate din depozitele externe prin comenzi speciale pentru care s-a solicitat plata în avans;
- produsele sunt comandate greșit deoarece cumpărătorul nu a pus la dispoziție datele de identificare ale autovehiculului, seria de sașiu sau acestea au fost comunicate eronat;
- produsele sunt module programate sau piese speciale fabricate pentru autoturisme din afara spațiului european, piese de siguranța (ex.: airbag uri, centuri de siguranța), huse și acoperiri, atunci, in aceste situații descrise mai sus vi se va comunica (daca este cazul) si costul aducerii acestora la conformitate, pentru a putea fi repuse in vânzare;