Ce tip de antigel auto trebuie sa folosesti
Publicat în: Sfaturi

Ce tip de antigel auto trebuie sa folosești? Cu silicați sau fără?

Antigelul auto este o soluție chimică utilizată în sistemele de răcire ale motorului automobilului pentru a preveni congelarea apei din radiator și a menține temperatura motorului în limitele optimale. Acesta poate fi format din diverse componente, precum glicolul etilic sau propilic, aditivi pentru protecția metalelor și alte substanțe chimice.

Este important să se folosească antigel auto de calitate în motor și să se verifice periodic nivelul acestuia pentru a evita problemele sistemului de răcire.

Compoziția chimică a antigelului auto

Compoziția chimică a antigelului auto variază în funcție de producător și de tipul de antigel, dar în general, conține o bază de glicol etilic sau propilic și aditivi pentru a îmbunătăți performanța.

Bază de glicol: Glicolul etilic sau propilic este substanța principală care previne congelarea și încălzirea excesivă a sistemului de răcire.

Aditivi: Aditivii sunt adăugate pentru a îmbunătăți performanța antigelului, cum ar fi inhibitorii de coroziune, anticorozivi, antifoam și stabilizatori de temperatură.

Este important de reținut că antigelul auto nu trebuie să conțină silicat, deoarece acesta poate cauza probleme în sistemul de răcire, cum ar fi formarea de depuneri și scăderea eficienței sistemului.

Antigel auto cu silicați

Antigelul cu silicați nu este recomandat pentru utilizare în sistemele de răcire ale automobilului. Silicații pot forma depuneri în sistemul de răcire și pot avea un efect negativ asupra eficienței acestuia. Acest lucru poate duce la probleme precum blocarea conductelor și a radiatorului, ceea ce poate duce la supraîncălzirea motorului și la pierderea eficienței sistemului de răcire.

Este important să se verifice compoziția antigelului înainte de a fi folosit și să se evite antigelurile care conțin silicați. Antigelurile moderne, fără silicați, oferă o protecție mai bună împotriva coroziunii și a uzurii în sistemul de răcire și sunt considerate a fi mai sigure și mai eficiente decât antigelurile cu silicați.

Antigelul cu silicați poate fi utilizat în sistemele de răcire ale altor tipuri de mașini sau echipamente, cum ar fi vehicule industriale sau generatoare, dar nu este recomandat pentru utilizarea în sistemele de răcire ale automobilului. Acest tip de antigel auto poate fi adecvat pentru sistemele de răcire care nu au cerințe ridicate de eficiență sau care nu sunt supuse uzurii intense, dar nu este potrivit pentru automobile, care necesită un nivel ridicat de performanță și protecție a sistemului de răcire.

Antigelul cu silicați poate fi utilizat în sistemele de răcire ale centralei termice, dar acest lucru depinde de specificațiile producătorului și de cerințele sistemului de răcire.

Cu toate acestea, este important să se verifice întotdeauna specificațiile producătorului și să se utilizeze antigelul adecvat pentru fiecare aplicație, pentru a se asigura că sistemul de răcire funcționează corect și eficient. Antigelurile moderne, fără silicați, oferă o protecție mai bună împotriva coroziunii și a uzurii în sistemul de răcire și sunt considerate a fi mai sigure și mai eficiente decât antigelurile cu silicați.

Antigelurile auto pot fi clasificate în funcție de mai multe caracteristici, inclusiv:

  • Compoziția chimică: Antigelurile auto pot fi clasificate în funcție de ingredientele din compoziția lor, cum ar fi silicații, borul, etilenglicolul sau glicolul de propilenă.
  • Proprietăți fizice: Antigelurile auto pot fi clasificate în funcție de proprietățile lor fizice, cum ar fi punctul de congelare, densitatea, capacitatea de transfer termic și răcirea.
  • Performanța: Antigelurile auto pot fi clasificate în funcție de performanța lor, cum ar fi eficiența împotriva coroziunii, protecția împotriva uzurii, eficacitatea în prevenirea înghețării și eficacitatea în menținerea unei temperaturi optime a sistemului de răcire.
  • Tipul de vehicul: Antigelurile auto pot fi clasificate în funcție de tipul de vehicul pentru care sunt destinate, cum ar fi automobile, camioane, vehicule industriale sau vehicule de curse.

Antigel auto concentrat versus antigel diluat

Antigelul concentrat se referă la forma sa pură, în care conține o cantitate mare de soluție antigelă într-un volum mic. Antigelul concentrat trebuie diluat cu apă înainte de a fi utilizat în sistemul de răcire al vehiculului.

Antigel auto concentrat
Vezi gama noastră de antigel concentrat pe site.

 

Antigelul diluat se referă la forma sa pre-amestecată cu apă, în care soluția antigelă și apa sunt combinate într-un volum mai mare. Antigelul diluat poate fi utilizat imediat, fără a mai fi nevoie de diluare suplimentară.

antigel auto diluat
Vezi gama noastră de antigel auto diluat pe site.

Antigelul concentrat este mai economic decât antigelul diluat, deoarece poate fi diluat la un raport optim, astfel încât să se obțină mai mult antigel auto din aceeași cantitate de soluție concentrată. Cu toate acestea, antigelul concentrat poate fi mai puțin convenabil, deoarece necesită diluare înainte de utilizare.

În general, atât antigelul concentrat cât și cel diluat pot fi utilizați în siguranță în sistemul de răcire al vehiculului, cu condiția să se respecte instrucțiunile producătorului și să se dilueze sau să se utilizeze antigelul la concentrația recomandată.

Vara sau iarna, răcește cu încredere! Antigelul auto de calitate oferit de noi asigură performanță optimă și protecție împotriva coroziunii. Alege acum antigelul perfect pentru vehiculul tău.

Image by standret on Freepik

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You were not leaving your cart just like that, right?

Vrei să iți salvăm selecția de produse din coș?

Înainte să părăsești site-ul, te încurajam să salvezi coșul de cumpărături. Pentru a putea face asta avem nevoie de adresa ta de email. Cine știe, poate chiar iți vom trimite un cod de reducere.